همزمان با آغاز نیم قرن دوم فعالیت آموزش عالی در گیلان با حضور معاون رئیس جمهور از نماد و تمبر یادبود پنجاهمین سال فعالیت آموزش عالی در استان رونمایی شد.

ار نماد و تمبر یادبود پنجاهمین سال فعالیت آموزش عالی  رونمایی شدبه گزارشگروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از رشت ، کتر محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در این مراسم دانشگاه‌ها را مرکز و مبدا تحولات کشور دانست و روند تحقق توسعه‌ همه جانبه را مرهون تعامل منطقی مراکز آموزش عالی با دولت برشمرد.

وی همچنین اعتبارات‌ی پیش بینی شده برای مراکز آموزشی و پژوهشی کشور در قانون بودجه‌ سال آینده را ۵۷ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: برغم کمبود منابع مالی دولت همواره تلاش کرده ایم بودجه‌ی پیش بینی شده برای مراکز علمی - آموزشی را بطور کامل تخصیص دهیم.

دکتر نوبخت همچنین به برنامه‌ی دولت برای ایجاد یک میلیون و ۳۳ هزار فرصت شغلی اشاره کرد و گفت: برای تحقق این هدف مهم ۷۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اختصاص یافته است استاندار نیز در این مراسم ظرفیت‌های بالقوه‌ی گیلان را برای تحقق توسعه‌ پایدار قابل توجه دانست و تصریح کرد: این مهم با مشارکت مراکز آموزش عالی و بهره گیری از ایده‌های صاحب نظران میسر خواهد بود.

مصطفی سالاری به تشکیل کار گروه‌های ۴۸ گانه برای تسربع در روند توسعه‌ی استان اشاره کرد و حضور دانشگاهیان و فعالان بخش خصوصی در هر یک از این کار گروه‌ها را نشانه‌ی عزم جدی دولت برای بهره گیری از توان مراکز علمی - پژوهشی عنوان کرد.

رئیس دانشگاه گیلان نیز در این مراسم بر ضرورت تبدیل فعالیت‌های علمی - پژوهشی این دانشگاه متناسب با معیار‌های دانشگاه‌های نسل سوم تاکید کرد و گفت: از این پس فعالیت‌های علمی و پژوهش محور دانشگاه‌ها باید به تولید ثروت، ایجاد اشتغال و تسریع در روند توسعه منجر شود.

احمد رضی افزود: تلاش داریم همزمان با نیم قرن دوم فعالیت مراکز آموزش عالی در گیلان دانشگاه استان را با معیار‌های نسل سومی مدیریت نماییم.

انتهای پیام/ف

رونمایی ار نماد و تمبر یادبود پنجاهمین سال فعالیت آموزش عالی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.